Otwórz menu główne

Wenezuela: Chavez zamyka telewizje krytykujące go

niedziela, 24 stycznia 2010
Ameryka Południowa
HugoChavez1823.jpeg

Z ofert programowych kolejnych sieci kablowych w Wenezueli znika stacja RCTV, która w swoich programach krytykowała poczynania prezydenta kraju, Hugo Chaveza. Wcześniej, szef urzędu telekomunikacyjnego zarzucił niektórym kanałom łamanie prawa.

Diosdado Cabello powiedział, iż operatorzy, którzy zdecydują się na dalszą emisję takiego programu, sami mogą mieć kłopoty z prawem. W grudniu, władze wprowadziły nowe regulacje, zgodnie z którymi obowiązkowe jest nadawanie wszystkich materiałów, które pochodzą do wenezuelskiego rządu. Nie podporządkowała się temu m.in. stacja RCTV, która nie wyemitowała sobotniego przemówienia Hugo Chaveza.

Już wcześniej, sam Chavez oskarżał RCTV o spiskowanie przeciwko obecnym władzom Wenezueli. Miała ona, jego zdaniem, wspierać nieudany zamach stanu z 2002 roku. Gdy w 2007 roku nie otrzymała ponownie koncesji na nadawanie naziemne, kanał przeniósł się do sieci kablowych. W sierpniu 2009 roku rząd Chaveza odebrał licencje 32 stacjom radiowym i dwóm niewielkim stacjom telewizyjnym.

ŹródłaEdytuj