Otwórz menu główne

2007-11-30: Dziennik: Korupcja w TVP potwierdzona przez dziennikarzy

piątek, 30 listopada 2007
Polityka
N icon politics.png

Jak doniósł "Dziennik" Dziennikarze TVP potwierdzają, że Patrycja Kotecka, wiceszefowa Agencji Informacji TVP, przed wyborami zachęcała do przygotowywania materiałów kompromitujących polityków PO. To kolejna odsłona zamieszania związanego ze zwolnieniem jednego z dziennikarzy telewizyjnych "Wiadomości".

Łukasz Słapek stracił pracę we wtorek. Reporter łączy to z odmową przygotowania informacji kompromitujących PO, do czego miała namawiać go Kotecka. Jak twierdzi, wiceszefowa Agencji Informacji zapewniała go, że dostarczy na ten temat wszystkie potrzebne dokumenty, sugerowała też, że dobrze mu za reportaż zapłaci.

Jak pisze "Dziennik", po wczorajszym artykule opisującym sprawę z redakcją skontaktowało się wielu dziennikarzy, którzy potwierdzają relację Słapka. Jeden z dziennikarzy "Wiadomości" opowiedział historię swojej współpracowniczki. - Kotecka wysłała ją do prokuratury, wydzwaniała do niej co chwila, pytając o rozwój sytuacji i udzielając wskazówek, jak ma wyglądać materiał. Dziennikarka się nie buntowała, Kotecka jej podziękowała, mówiąc: wysoko cię wyceniłam - relacjonuje prosząc o zachowanie anonimowości.

W piśmie skierowanym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji prezes TVP Andrzej Urbański pisze, że "wypowiedzi prasowe Łukasza Słapka są uwarunkowane konfliktem pracowniczym, a zwolniony dziennikarz dopisuje kombatancką legendę do swojej porażki zawodowej".

W dniu 3 lutego 2010 dawny wydawca "Dziennika" Axel Springer przeprosił TVP za nieprawdziwe informacje zamieszczone w artykułach o korupcji w TVP

Źródła:Edytuj